Era pana la genunchi, dreapta, decorata doar de cateva linii diagonale, simpla si accesibila femeilor de orice clasa sociala. ,,Vogue,, a numit-o ,,Ford,, ca modelul ,,T,, a masinii lui Henry Ford si a prezis ca aceasta rochie va deveni o uniforma a femeilor de pretutindeni. De-a lungul Marii Depresii, rochia a continuat sa fie populara, fiind economica si eleganta. Filmele ab-negru erau in plina glorie, iar producatorii preferau rochii negre deoarece pe pelicula orice alta culoare ar fi fost distorsionata. Popularitatea a scazut in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, materialele in nuante neutre fiind la moda, negrul a ramas o uniforma business accesorizata, pentru femeile muncitoare. in 1950 dupa terminarea razboiului si aparitia Dior,,New look,, rochia neagra si-a recapatat drepturile redefinind femeia provocatoare. Numeroase femei celebre de la Holywood au fost pozate intr-o rochie neagra. In 1960 generatia tanara prefera rochiile cat mai scurte, asa ca si rochia noastra a trebuit sa intre in randul lumii devenind din ce in ce mai scurta, iar femeile isi doreau foarte tare o copie a rochiei create de Hubert de Givenchy pentru Audrey Hepbourne, pentru celebrul film ,,Breakfast at Tiffanys,, . Si anul 1970 a avut partea lui de rochii negre, unele erau dantelate si feminine, altele simple si normale ca cea creata de Bill Blass, dar pentru o seara la disco culorile vii erau preferate. Dupa 1990 rochia neagra fost din ce in ce mai mult prezenta in colectiile designerilor , indiferent daca este eleganta cu pantofi cu toc sau cu cizme inalte, va fi mereu un ,,must have,,! Ii multumim lui Coco Chanel pentru creativitatea si stiul ei, ii multumim pentru minunata rochie neagra!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu